Handelsbetingelser

Betaling

ARKEN Jewelry modtager betaling med Dankort/VISA-Dankort, Mastercard, VISA, American Express, Maestro, Visa Electron, JCB og Diners Club. Købsbeløbet bliver først trukket på din konto når din ordre er pakket og overdrages til GLS. Vi tager ikke kortgebyrer.

Priser

Alle priser er i Danske Kroner og er inkl. 25% moms.

Levering

ARKEN Jewelry tilbyder levering med GLS, enten til GLS Pakkeshop eller direkte til din adresse. Leveringstiden er 1-3 arbejdsdage.
Fragt er gratis for ordrer på 500,00 DKK eller derover.

Hvis du handler for under 500 kr. er priserne som følger

  • 38,00 DKK for levering til privat adresse
  • 29,00 DKK for erhvervslevering til virksomhed

Vi leverer kun i Danmark, dog ikke Grønland og Færøerne.

Fortrydelsesret

Du har som forbruger 14 dages fortrydelsesret når du handler hos ARKEN Jewelry, fortrydelsesfristen gælder fra den dag du har modtaget din vare. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i én ordre, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare

Fortrydelse af købet skal andmeldes til os senest 14 dage fra modtagelse af varen, Meddelelsen kan gives her, Du kan også vælge at kontakte os på e-mail: cs@arkenjewelry.dk eller telefon: +45 53865456 i din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret.

Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette.

Fortrydelse af en del af købet

Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre. Bemærk, at du kun kan få en del af fragtomkostningerne tilbage.

Returnering

Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Hvis du benytter vores retur løsning skal du printe den pakkelabel du modtager og aflevere varen i GLS Pakkeshop, ved returnering er du ansvarlig for at varen er pakket forsvarligt ind.

Bemærk hvis du ikke benytter vores retur løsning bærer du selv risikoen for varen indtil den er ankommet til vores adresse og afholder selv omkostningerne for returforsendelsen.

Varens stand når du sender den retur

Du hæfter for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendig for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik

Hvis varen er prøvet udover hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.

For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså gøre det samme som man kan i en fysisk butik. Du må afprøve varen, men ikke tage den i egentligt brug.

Tilbagebetaling af købsbeløbet

Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.

Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (det gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen.
Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet.

Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, med mindre du sender os dokumentation for at have returneret den.

Varen sendes til:

ARKEN Jewelry IVS
Heldbovej 105, 2 tv.
2500 Valby

Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.

Reklamation – Hvis der er noget galt med varen

ARKEN Jewelry yder forbrugere reklamationsret i henhold til købelovens regler om varekøb
Det betyder, at du har 24 måneders reklamationsret, og at du som udgangspunkt kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situiation.

Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.

Du skal kontakte os indenfor ”rimelig tid”

Du skal reklamere indenfor ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer indenfor to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

Du kan reklamere ved at kontakte os på cs@arkenjewelry.dk eller telefon: +45 53865456

Når du sender din reklamation bedes du oplyse hvad problemet er så detaljeret som muligt. Oplys gerne det ordrenummer som varen er købt på og vedhæft et billede af produktet hvor manglen tydeligt fremgår.

Vi refunderer rimelige fragtomkostninger

Er reklamationen berettiget, refunderer vi naturligvis dine (rimelige) fragtomkostninger.

Varen sendes til:

ARKEN Jewelry IVS
Heldbovej 105, 2 tv.
2500 Valby

Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav, uden omdeling eller lignende.

Husk, at varen altid skal sendes tilbage i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering for afsendelse og gerne et track and trace nummer da du selv bærer risikoen for varen indtil den er ankommet til vores adresse. Vi skal også bruge kvitteringen så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.

Persondatapolitik

Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os: Navn, adresse, tlf.nr. og mailadresse.

Vi registrerer og videregiver de personoplysninger, som er nødvendige for at kunne levere varen til dig.

Personoplysningerne registreres hos ARKEN Jewelry IVS og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes. Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål.

Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse.

Den dataansvarlige på arkenjewelry.dk er ARKEN Jewelry IVS.

Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig. Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på: info@arkenjwelry.dk

Oplysning om klagemuligheder

Hvis du vil klage over dit køb hos ARKEN Jewelry kan du kontakte os på cs@arkenjewelry.dk Hvis det ikke lykkedes at finde en løsning kan du indgive en klage til Konkurrence- og forbrrugerstyrelsen

Center for Klageløsning
Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg

på deres hjemmeside: http://www.forbrug.dk

Du kan også indgive en klage på Europa-Kommisionens website for onlinetvistbilæggelse her: https://ec.europa.eu/odr hvis du har bopæl i et andet EU-land end Danmark.

Standardfortrydelsesformular

Findes her: https://arkenjewelry.dk/returnering

Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 29/05-2018

Arken Jewelry bruger cookies for at give dig den bedste brugeroplevelse samt til analytiske formål, Ved at klikke OK accepterer du websitets brug af cookies.